Mostra de Treballs Finals del Màster

Dimarts 18 de juny | 11.30h | Aula: Pina Bausch | c. Casp 82

11.30h. De p*ta mare de Mireia Federico

“Què passa quan la “vida perfecte” s’ensorra?”

Intèrprets: Júlia Turu, Clara Solé i Abel Bonet
Pianista: Laura Roselló

12h. Les portes de l’Infern de Marc Marín

Viatge als inferns amb una banda de Rock!

Intèrprets: Marc Marín i Marta Rodríguez

12.30h. A mar de Pere Pèries

Drama musical en tres actes en dues parts, ambientat l’any 1892 a una petita comunitat de pescadors de la costa catalana, on els personatges s’enfrontaran a un dilema essencial: Amar, o estimar, també significa deixar marxar.

Intèrprets:
Teresa: Mariona Pallach
Andreu: Albert Gràcia
Manco: Tomás Maxé
Nitu: Marc Carcasona
Mar: Patrícia Paisal
Pianista: Miquel González
Llibret, música i lletra de Pere Pèries

13h. Decidere d’Esteve Roig

Quines decisions has hagut de prendre al passat perquè et portin fins a aquest precís moment?

Intèrprets:
Carme: Núria Llausí
Jordi: Abel Bonet
Pep: Marc Carcasona
Àlex: Esteve Roig
Pianista: Roser Gelis

Professorat

Jordi Cornudella_Professorat_Eòlia

Músic, director musical i compositor

Òscar Peñarroya. Música i Cant_Professorat_Eòlia

Músic, director musical i compositor

David Pintó. Cap del departament de Teatre Musical

Director d’escena

Joan Vives. Músic, director musical i compositor_Professorat_Eòlia

Músic, director musical i compositor

Matèries

Recorregut teòric per l’evolució del gènere. La conjuntura històrica va de bracet de les aportacions artístiques del gènere. El context històric marca l’evolució de les arts.

Estudi de l’evolució del gènere des dels seus orígens fins a l’actualitat, aprofundint en l’estructura-esquelet que sosté cada obra analitzada. Es posa especial atenció en l’elaboració de la dramatúrgia que confeccionarà el treball de final de màster.

Estudi i anàlisi dels compositors més representatius del teatre musical. Recerca, sistematització i pràctica de l’estil musical i el tipus de cançó. Les aportacions i les innovacions.

Estudi dels mecanismes de les lletres de les cançons en el teatre musical. Anàlisi de les estructures de les lletres. Tipus de cançons i funció que fan dins del musical. Spotting de les cançons. Anàlisi de l’estructura del teatre musical clàssic. Figures retòriques.

Exercicis de composició a partir de models de diferents èpoques. Transcripció de fragments concrets per a poder desglossar, estudiar i modificar per a potenciar la creativitat. Construcció de melodies seguint el model de diversos compositors.

Anàlisi de la forma i construcció d’una cançó i la seva funció dins d’un espectacle. Adequació de la interpretació tenint en compte el context, el temps i l’estil. Treball de les cançons des d’una vessant pràctica per a comprendre com ajudar un intèrpret a assolir-ne l’excel·lència professional. Assignatura transversal on es planteja la manera de posar en escena una cançó des de diferents perspectives (interpretació, música i direcció).

Visió panoràmica de les tecnologies que intervenen en l’escena contemporània actual, on s’hibriden diferents llenguatges.

Classes magistrals impartides per professionals vinculats al món de la producció, de l’escena, de la regidoria, de la composició, de la direcció i de la gestió de teatres i equipaments. Desenvolupament d’un quadern de bitàcola dels coneixements adquirits, amb el seguiment d’un tutor.

Exposició de les línies bàsiques de producció d’un musical. Es treballa des de la fase de preproducció fins a l’inici de la materialització de la idea.

Elaboració del llibret i de la partitura d’un musical de creació. A través de grups de treball, els intèrprets, directors i dramaturgs elaboren el llibret i les lletres de les cançons. Instrumentistes i compositors construeixen l’estructura musical. Presentació de la creació en format lectura dramatitzada. Tot el procés és supervisat per un tutor.

Masterclasses

El teatre musical a Catalunya

amb Antoni Font-Mir

Dimecres, 29 de novembre 2023
D’11h a 13h al Teatre Eòlia

Catalunya té una llarga i desconeguda història de teatre musical. La majoria de llibres especialitzats en el teatre musical expliquen la història des del punt de vista americà. Aquí l’explicarem des de la nostra realitat, explicarem allò que encara no diuen els llibres, la història del teatre musical a Catalunya.

La relació entre el material i l’intèrpret

amb Nina

Dimecres, 10 de gener 2024
D’11h a 13h al Teatre Eòlia

Entendre que l’actor és un mer canal per on transiten textos i música, és el gran favor que podem fer al material i l’autor. I al públic.

La recepta de l’èxit: treball en equip

amb Àngel Llàcer i Manu Guix

Dimecres, 17 de gener 2024
D’11h a 13h al Teatre Eòlia

Xerrada sobre la seva trajectòria professional dins del teatre musical, els primers projectes que van fer plegats i cantaran temes de “Què, el nou musical”, “Geronimo Stilton, el Musical del Regne de la Fantasia” i d’”El Petit Príncep”.

La producció dels grans musicals

amb Jordi Sellas

Dimecres, 20 de març 2024
D’11h a 13h al Teatre Eòlia

Xerrada sobre la seva trajectòria professional en la producció de teatre musical de gran format i l’actualitat i el futur del teatre musical a Catalunya com a indústria cultural.

Jordi Sellas ha estat el motor dels musicals produïts per Nostromo Live: “La jaula de las locas”, “La tienda de los horrores”, “Cantando bajo la lluvia” i “The Producers”.

Actualment és el director del Centre d’Arts Digitals IDEAL. Ell va ser l’impulsor del musical “Next to normal Immersive” amb Alice Ripley.

Hibridació de llenguatges: coreografia i música

amb Ariadna Peya i Andreu Gallén

Dimecres, 17 d’abril 2024
D’11h a 13h al Teatre Eòlia

Trobar la mida justa perquè la música recolzi el moviment i a l’inrevés és una feina minuciosa que Andreu Gallén i Ariadna Peya han sabut sistematitzar.

Els dos creadors ens parlaran de les dificultats que s’han trobat a l’hora d’elaborar un llenguatge compartit a través de la seva última creació “L’alegria que passa”.

Dagoll Dagom, una història d’èxit

amb Anna Rosa Cisquella

Dimecres, 29 de maig 2024
D’11h a 13h al Teatre Eòlia

Repassarem la trajectòria del grup i descobrirem els secrets de la gestió d’una companyia que ha donat una nova dimensió al teatre musical de Catalunya.

Anna Rosa Cisquella. Va entrar a formar part de la companyia Dagoll Dagom any 1977 com a actriu. A partir l’any 1985 va deixar la interpretació per centrar-se en assumptes tècnics, de dramatúrgia d’espectacles i producció dels projectes de la companyia. Ha estat coordinadora general de l’empresa 3XTR3S (formada per Anexa, Dagoll Dagom i Tricicle), que ha gestionat teatres com el Poliorama i el Victòria. Ha estat presidenta de l’Associació de Companyies de Teatre Professional de Catalunya i vicepresidenta de la Federación Estatal de Asociaciones de Empresas de Teatro y Danza.

Nova edició Màster

Accedeix als continguts de la nova edició a través del següent enllaç: