L’objectiu del taller actoral és que els participants visquin de primera mà l’experiència d’una classe d’interpretació, on seran conscients de les seves emocions, el seu cos i la seva veu.
Habitualment el taller s’inicia amb un cercle on es demana que tothom surti i es presenti amb una frase, per tal de tenir consciència de la connexió visual i de la cohesió grupal. És important la comunicació amb el grup, i en aquest moment els estudiants prenen consciència que la seva veu s’ha d’entendre i s’ha de projectar. Diem qui som, com ens diem i com ens sentim, i d’aquesta manera també estem treballant amb la nostra energia, ens mirem als ulls i connectem amb diferents emocions. Amb aquesta primera dinàmica tenim, doncs, la primera sensació d’un escenari d’actuació.
El taller segueix amb unes dinàmiques d’escalfament i de cohesió grupal. Són jocs bàsics on es treballa energia amb exercicis corporals i vocals. Treballem exercicis per sortir del nostre pensament i connectem amb el nostre cos. Juguem amb el nostre cos a diferents velocitats i intensitats.
Una altra dinàmica de treball en el taller són les improvisacions ràpides en parella, a través de la vivència de conflictes. Quina emoció els hi produeix aquest conflicte i com poder-lo solucionar amb imaginació, sent creatius i fent servir diferents tipus d’emocions. Així doncs, aprenem a treballar l’explosivitat, la importància de fer-se càrrec d’aquests conflictes i com afrontar-los.
En la part final del taller juguem amb les dramatitzacions, o sigui, fem escenes on es treballa en equip i han de viure una situació de la forma més real possible. Per tant, posem en pràctica tot el que hem treballat en les dinàmiques anteriors: energia, veu, connexió emocional, creure en la situació… En aquestes dramatitzacions fem partícip al públic de les situacions que es generen en escena. A nivell de gènere de les escenes, podem treballar tant la comèdia, com el misteri o l’acció. Això ens permet entrar en diferents universos i diverses formes d’interpretar.
Sempre, en acabar el taller, es fa de nou un cercle on els estudiants valoren l’experiència del taller amb una sola paraula o una frase curta.