Una peça i un concertant

Es treballarà la INTEL·LIGIBILITAT i L’EXPRESSIVITAT. LA MÚSICA ÉS LA LLETRA. El sentit general d’allò que es vol dir, la prosòdia, dicció, accentuació com a primer pas per a una interpretació musical correcta. Desbloquejarem el GEST i L’ENERGIA, identificarem els “tics” gestuals” i els dèficits o superàvits de tensió. Treballarem la dualitat MATÍS/ENERGIA en la interpretació. Buscarem el CONFLICTE de la peça i en desenvoluparem la dramatúrgia.

Es treballarà sobre la comprensió del text, la dramatúrgia, el context històric de la creació, el recorregut emocional, el suport tècnic expressiu i les estratègies de recepció de les peces escollides per l’alumne.

El curs tindrà el format de Masterclass. Cada alumne actiu matriculat al curs complet treballarà com a mínim 4 vegades davant els altres durant els dies de curs en un horari estipulat. També hi haurà sessions compartides per treballar concertants que es repartiran en funció de les sessions contractades. És important assistir al màxim d’hores del curs mentre els altres alumnes treballen, a fi de comprendre millor la feina que s’hi està realitzant.

Els alumnes actius hauran de preparar un solo i un concertant de memòria en català, castellà, francès, italià o anglès per tal de treballar amb comoditat i llibertat.

Les peces escollides s’hauran de comunicar quinze dies abans del començament del curs a l’organització per tal de fer-les conèixer amb antelació a la pianista i als docents. Cada alumne també treballarà un concertant que decidirà la coordinació del curs uns dies abans.

El curs inclou un assaig amb el pianista de les peces que es treballaran al curs, en un horari a concretar abans de l ’inici. La selecció de cantants i fragments del concert final seran una decisió del docent.

El curs es reserva el dret a afegir els concertants necessaris, tot fent treballar mes a algun cantant si el bon funcionament del curs ho requereix.

DATES I HORARIS

Pendent de noves dates

Divendres 21 de 12h a 14h i de 16h a 19.30h
Dissabte 22 d’11h a 14h i de 16h a 19h
Diumenge 23 d’11h a 14h i a les 16.30h assaig concert i a les 18.30h concert a Espai 11

Horari de les sessions individuals adaptades a la disponiblitat de l’alumne, al llarg dels dies de curs.

PREUS:
Curs complet: 350€
Curs parcial: 270€
Preus oients:  90€ (completa) – 35€ (1 dia) – 20€ (mig dia)

INSCRIPCIONS:
En aquest enllaç www.eolia.cat/inscripcions

Coordinació: Anna Feu
Pianista: Akiko Nomoto i Viviana Salisi

.

Es va interessar pel teatre quan era un adolescent, fent petits papers d’ Els Pastorets en els «Lluïsos de Gràcia» de Barcelona.

Als 17 anys va començar a dirigir els seus propis espectacles i, posteriorment, va ingressar a la Universitat Autònoma de Barcelona, on va estudiar Filologia Catalana.

El 1971 va fundar la «comuna teatral» amb la qual va recórrer totes les poblacions de Catalunya fent teatre de carrer.

L’any 1973 s’incorpora al món professional amb la companyia de Pau Garsaball fent d’ajudant de direcció a l’obra Berenàveu a les fosques de J. M. Benet i Jornet.
Uns anys després va obtenir un gran èxit de públic al dirigir Les Troianes d’Eurípides-Sartre amb un grup semiprofessional que ell mateix va formar a la Universitat. Després va treballar com a actor en diversos muntatges teatrals i també a la televisió.

A inicis de 1978 s’incorpora a Dagoll Dagom, on va participar com a actor i membre de l’equip a Antaviana, La nit de Sant Joan i Glups! Posteriorment es va encarregar de la direcció dels espectacles de la companyia: El Mikado, Mar i cel, Flor de nit, T’odio, amor meu, Pigmalió, Els pirates, Cacao, Poe, La Perritxola, les reposicions de Mar i cel i El Mikado; així com les sèries televisives Oh, Europa!, Oh, Espanya!, La memòria dels cargols, i Psico-express, les quals va participar en la confecció del guió i alhora va ser coprotagonista. Recentment ha dirigit dues temporades de la sèrie La Sagrada Família per a TV3.

També ha dirigit altres espectacles com Sin palabras, de Pepe Rubianes, La botiga dels horrors, Quartetto da cinque, Estrips, El retaule del flautista i Maror per al Centre Dramàtic de la Generalitat; i les òperes Don Pasquale, de Donizetti, L’any de Gràcia, de A. Sardà, i Rigoletto de Verdi.

Ha dirigit també El llibertí i el musicals Boscos Endins, Aloma, Cop de Rock, La Família Irreal, MAR I CEL, SCARAMOUCHE i MAREMAR que actualment s’està representant al Teatre Poliorama de Barcelona.

És autor del llibre Còmica tribu i de l’obra teatral Còmica Vida i dels volums de memòries: Memòries trobades en una furgoneta, Viatge al centre del musical i Pepe i jo i L’Ofici del Comediant.

Llicenciat en interpretació a l’Institut del teatre, la primera peça que va dirigir va ser el musical “John i Jen” d’Andrew Lippa (que va obtenir dues nominacions als premis butaca de Catalunya) el 2006.

Ha dirigit també el monòleg “Des de l’ombra” de Dan Rebellato, “Danny i Roberta” de John Patrick Shanley (Versus teatre de Barcelona), la posada en escena del concert multitudinari “Flor de Nit” de Dagoll Dagom amb música d’Albert Guinovart en commemoració del 13è aniversari de la publicació digital teatralnet (teatre Condal), l’espectacle de cabaret “Live in Burlesque” (el molino), el musical “Over the Moon” a l’Almeria teatre de Barcelona, “Bandalismes” amb Lloll Bertran i la Banda Municipal de Barcelona al teatre Grec i dos micromusicals que ha escrit amb Marc Sambola “Campamentos” i “Si quieres dulce no pidas calamares”.
Ha escrit també els musicals “Mares i Filles” i “Homes foscos” amb Clara Peya (El Maldà), “Sherlock Holmes i el club dels pèl rojos” amb Xavier Torras (Jove teatre Regina) i “A la burgesa” amb Dani Campos (teatre Akadèmia).

Ha fet d’ajudant de direcció de “Súper3, el musical”, “Mar i Cel” i “Scaramouche” de la companyia Dagoll Dagom amb direcció de Joan Lluís Bozzo, “Magical

History Club” amb direcció de Marc Crehuet, “73 raons per deixar-te” dirigit per Elisenda Roca, “Cabaret” dirigit per Jaime Azpilicueta i “El Llibertí” dirigit per Joan Lluís Bozzo.

Com a adaptador de cançons signa les adaptacions dels musicals “Adéu a Berlín” (Artenbrut), “Lady in the dark”, “Kiss me, Kate”, “Nine”, “La comèdia dels errors, el musical” i “Passing strange” (Institut del teatre), de les cançons de Jacques Brel de l’espectacle “Mon Brel” (Almería teatre), “Midsummer” (Tantarantana), de l’òpera infantil “La ventafocs” (Comediants/Gran Teatre del Liceu), la cantata “L’orquestra dels animals” (producció Gran Teatre del Liceu) i “El despertar de la primavera” (traducció per la qual va guanyar el premi Broadway World a millor adaptació).

Dels seus últims treballs destaca la direcció de “les dones de Guido Contini” amb Mariona Castillo, la direcció de la Jornada de Portes Obertes del Gran teatre del Liceu on també ha escrit i dirigit juntament amb Albert Guinovart la cantata “El Conte de Nadal”.

Imatges dels cursos

Del 21 al 23 d’abril de 2023


Del 13 al 16 de maig de 2022


De l’11 al 14 d’abril de 2019


Del 6 al 8 d’abril de 2018


.

Del 21 al 24 d’abril de 2017


.

Imatges del concert 24 d’abril de 2017 al Teatre Eòlia


.